linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Bezpieczeństwo usług internetowych - Żuławski Bank Spółdzielczy

Bezpieczeństwo usług internetowych

BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA JEST BEZPIECZNA !

Zwracamy szczególną uwagę Państwa na pojawiające się w mediach informacje  przekazywane przez firmy komercyjne dotyczące ataków na banki w cyberprzestrzeni, które nie zostały potwierdzone przez Radę Bezpieczeństwa Banków Związku Banków Polskich.

Banki jako profesjonalne podmioty działają w obszarze bankowości elektronicznej, opierając się na bezpiecznym poruszaniu się w cyberprzestrzeni i na bieżąco podejmują współpracę z wyspecjalizowanymi firmami i instytucjami, które zapewniają wsparcie w zakresie neutralizacji  pojawiających się cyberzagrożeń, bez względu czy celem ataku są banki czy ich klienci.

W celu zachowania bezpieczeństwa Nasz Bank stosuje różne zaawansowane rozwiązania techniczne, a różnorodność zabezpieczeń daje Klientom niezawodny system ochrony konta bankowego.

Warto jednak pamiętać, że za bezpieczeństwo odpowiada również Klient, dlatego tak ważne jest zachowanie podstawowych zasad zabezpieczeń, które chcemy Państwu przypomnieć:

  • Nie wolno korzystać z komputerów ogólnie dostępnych (np. kawiarenka internetowa).
  • Nie wolno korzystać z niezaufanych sieci komputerowych.
  • Zawsze używać aktualnego oprogramowania ochrony antywirusowej wraz z zaporą oraz aktualizować na bieżąco system operacyjny.
  • Identyfikator i hasło logowania przeznaczone są tylko dla jednej osoby. Nie wolno udostępniać identyfikatora i hasła logowania innym osobom.
  • Nie należy trzymać hasła logowania wraz z obiektem służącym do autoryzacji (np.: lista haseł jednorazowych, token, karta kryptograficzna) w jednym miejscu.
  • Kartę kryptograficzną po dokonaniu autoryzacji operacji należy usunąć z komputera.
  • Nie wolno zezwalać przeglądarce na zapisywanie identyfikatora i hasła.
  • Należy pamiętać o regularnej zmianie hasła, używając kombinacji dużych i małych liter, cyfr oraz znaku specjalnego.
  • Nie wolno logować się za pomocą adresu lub linku przesłanego w wiadomości e-mail – adres strony logowania należy wprowadzać samodzielnie lub korzystając z odpowiedniego linku wyłącznie na stronie banku.
  • Nie wolno podawać na stronie logowania innych danych niż identyfikator i hasło do logowania (logowanie nigdy nie wymaga podawania hasła jednorazowego, PIN-u karty, numeru telefonu, numeru PESEL, daty urodzenia itp.).
  • Nie wolno po zalogowaniu do systemu transakcyjnego odchodzić od komputera, a po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
  • Przed zalogowaniem należy sprawdzić, czy połączenie z bankiem jest szyfrowane – powinna się pojawić kłódka na pasku przeglądarki.
  • Należy sprawdzić prawidłowość certyfikatu.
  • W trakcie autoryzacji operacji należy koniecznie:
    • dokładnie zapoznać się z treścią przesłanej wiadomości SMS i upewnić się, czy treść wiadomości dotyczy właściwej operacji;
    • dokładnie sprawdzić, czy w wiadomości SMS cyfry numeru rachunku, na który jest wysyłany przelew, zgadzają się z tymi, które widoczne są na ekranie komputera.

Wiadomości e-mail i MMS:

  • Bank nigdy nie wysyła do klientów pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych.
  • Bank nigdy nie wysyła wiadomości z prośbą o aktualizację danych.
  • Bank nigdy nie podaje w przesyłanych wiadomościach linków do stron transakcyjnych.
  • Wiadomości e-mail oraz MMS nieznanego pochodzenia mogą zawierać załączniki ze złośliwym oprogramowaniem, dlatego nie wolno ich otwierać i klikać na linki zawarte w takich wiadomościach.

Dziwne zachowanie na stronie powinno zawsze budzić u Klienta czujność. Na przykład: długie oczekiwanie na zalogowanie, pojawiające się niestandardowo wyglądające pola, pojawiają się dodatkowe pola formularza do wprowadzenia dodatkowych danych, prośba o podanie hasła przy operacjach tego niewymagających.